El passat dilluns 25 de Novembre vàrem reiniciar les trobades de l'Espai d'Intercanvi.
En aquesta primera trobada del
curs, dirigida a les famílies dels alumn@s de Cicle Inicial, hem volgut fer una
introducció al Projecte de Matemàtica Viva que portem a terme a l’escola des
del curs passat.
Amb el suport gràfic d’un Power
Point, hem començat per explicar què és el que el Departament d’Ensenyament prescriuen
que es faci a totes les escoles de Catalunya dins de l’àrea de Matemàtiques.
Bàsicament i de forma resumida,
es tracta de que , en acabar la
Primària , tots els nens i nenes hagin assolit la competència
matemàtica, el que vol dir que, en la seva vida diària, siguin capaços de
manejar-se de forma autònoma i eficient davant qualsevol situació que impliqui
coneixements matemàtics.
Per aconseguir-ho, el
Departament, a través de la LEC
i el Decret d’ Autonomia de Centres, dóna a les escoles la potestat de, entre
altres coses, triar la didàctica, els agrupaments, els materials i qualsevol
cosa que pugui facilitar l’adquisició, per part dels alumn@s, de les
Competències Bàsiques.
Seguint les teories
psicopedagògiques de Piaget i Bruner i valorant les intel·ligències múltiples
(Gardner) de tots els nens, a la nostra escola hem decidit utilitzar bàsicament
l’aprenentatge per descobriment, donant als nen@s el paper protagonista. El/la
mestr@, passa a ser un guia, un facilitador i referent per l’alumn@, però ja no
és el centre de l’aprenentatge: el/la mestr@ no ensenya. El nen@ aprèn.
El/la mestr@ presenta situacions
que els/les nen@s han de resoldre amb els materials que el mestr@ els facilita,
o amb el seu propi cos.
Hem explicat la pirámide de l’aprenentatge:
VIVENCIACIÓ-MANIPULACIÓ-SIMBOLITZACIÓ-ABSTRACCIÓ-GENERALITZACIÓ
i finalment hem fet algunes activitats vivencials i manipulatives, prenent els
assistents els papers dels seus fills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada